Te stille stad

19 november 2013 - Canberra, Australië

Een stille dinsdagavond gaat voorbij. Er valt een korte hevige regenbui na een warme dag. De lucht ruikt fris. Het is al bijna negen uur, maar ik heb nog niet gegeten. Er is niets in huis en mijn maag begint zich te roeren. Ik besluit een avondwandeling te maken naar het locale winkelcentrum om aldaar iets te eten te kopen. Een pizza, wat afhaalchinees of misschien wel een Australische hamburger. Maar helaas, het winkelcentrum is donker. De supermarkt is nog open, maar alle andere lichten zijn uit. De restaurantjes zijn gesloten en de mensen zijn allemaal naar huis. En dan bekruipt je dat gevoel.

Ik loop hier alleen, in een te stille stad. Ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad. Maar de mensen, ze slapen, de wereld gaat dicht. En dan denk ik aan Brabant, want dáár is het nog licht!

1. Bart Klarenaar:
    19 november 2013
    Hehe, mooi kort stukje. ;)
  2. Marianne:
    19 november 2013
    Ik kom net thuis van een middagwandelingetje. Troost je, hier is nog minder te beleven: of ze liggen allemaal in de siesta, of ze zijn aan het werk ? En er is niet eens een supermarkt. Bovendien is het koud, naar zuid-franse begrippen, zo'n 8 of 9 ° C. Kop op Koen, als je weer in dat koude en natte landje bent, zul wel weer naar andere oorden verlangen.
    Allerbeste wensen, Marianne
  3. Petra:
    19 november 2013
    Oost-west, thuis is ook niet alles.
    Spoedig alweer een gedekte tafel thuis.
    Groeten,
    Louis
  4. Roy:
    20 november 2013
    Niet schrikken Koen, maar het sneeuwt hier al! JA, echt waar!
    Heb je trouwens al een beetje een Australisch accent? haha
  5. Karin:
    10 december 2013
    Tja, die gevoelens kunnen we je niet wegnemen. Helaas, want dan deed ik het.
    Maar een Limburger die naar Brabant verlangd????? Als ik dat nou zou zeggen! Zelfs na 31 jaar in Limburg te wonen, verlang ik nog wel eens terug. Ik voel met je mee.